Jan 12, 2013

بسم الله الرحمن الرحيم


Misi berjaya, dah sebulan aku plan nak mandikan budak 3 ekor ni. Akhirnya aku berjaya mengatasi kemalasan aku hari ni. Hehhehe kelakar betoi aku tengok muka cuak bebudak tu bila nampak paip air. Biasalah dah namanya kucing gerenti takut air kan. Memang ajaiblah kalau ada kucing suka mandi................

Mula-mula tanggalkan dulu benda alah yang melilit kat tengkuk .....
Nak mandikan si "Adu boy" ni yang cukup problematic. Budak sekor ni, belum lagi aku jirus dah start terpekik terlolong.. poneng..poneng (bingit telinga gue). 

Tak boleh blah..."Adu boy" buat muka 10sen
Hehhh muka tak puas hati "Meyo" bila terpaksa mandi. Ok lagi la mandikan "Meyo", diam jer walaupun asyik lari sana sini. Bulu diapun takdelah seserabut macam bulu si "Adu Boy"..........

Ape pandang-pandang.... nak gaduh........
Hehhh yang sekor ni pulak muka menyesal tak sudah....muka macam tengah dok pikir kenapa dan mengapa dia diperlakukan begini. Hehhehe cian "Adik". Tapi "Adik" lah yang paling senang waktu mandi dan selepas mandi. Pasal tak samapi 5 minit, bulu dah kering. Tu yang special nya kucing 100% kampung kuikuikui.........................

Why???why??? apa salahku?? apa dosaku ??sob..sob.......
Hasil selepas mandikan bebudak ini memang paling mengembirakan. Wangi memang confirm wangi, bulu rasa lebih gebu pun memang confirm. Tapi yang paling best, lepas mandi gerenti diorang dok melengkar tidur tak hingat dunia. Hehheeh puas hati aku......

ewah-ewah.... baik punya landing, atas meja study aku jugak....
Haaa ni lagi sekor, buat aksi  tak boleh blah......  
Bijak memang bijak budak "Meyo" ni dah sejuk-sejuk tu kan, ape lagi melengkar atas charger notebook akulah. Bijak.... bijak.....tapi badan tak cukup kecik nak menyorok belakang notebook tu........

Nyaman jer tengok bebudak ni membuta.........meowwwww (i'm so happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! katanya.........)


No comments: