Jan 21, 2013

I'm not microsoft genius or computer geek


بسم الله الرحمن الرحيم


Kebuntuan yang berterusan, disebabkan oleh kegagalan aku meng"install" (itunes) di dalam notebook aku. bak kata dalam iklan ZALORA beratus kali, beribu gaya sudah aku try tapi gagal jugak. Napelah "Apple" ni wat software yang tak berapa nak user friendly. Poneng kepala eden ni, engineering software macam Superpro ke Hysis pun tak complicated begini. Agak pressure jugak lah aku untuk 2 minggu ni, pasal tak boleh nak sync lagu ke dalam IPOD yang aku purposely beli untuk simpan lagu dalamnya kan. Bawak ke kedai yang main product nya "Apple" pun tidak bermakna, pasal diorang pun failed sama.

Aku tak faham, Windows 7 should be compatible dengan itunes ni, bukan tahap Window Vista yang sememangnya bermasalah tu kan. Sampai tahap kena reformat computer bagai, ni yang tak berapa nak gemar. Tengok jugalah komen-komen pengguna "Apple". Pasal problem ni, rupanya berlambak yang problem sama macam aku. Banyak jugalah teknik-teknik yang diorang guna aku dah try. Install Winrar  pastu repair file "itunes" pun tak jalan.

Problem yang appear masa install tu [Error2 Application support for Apple Software not found]. Lebih kurang gitulah bunyiknya. erghhhh "sakit buah pinggang".................dalam tengah-tengah bengang tetiba terlayan lagu dri kumpulan Dewa 19 ni... tetiba rasa insaf seketika....

HaDaPi DeNgan SeNyuman........
(Sebagai peringatan bagi diriku agar kekal tenang dalam apa jua situasi:) walaupun seringkali kecundang oleh taufan "terburu-buru")


Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi biar terjadi
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua kan baik-baik saja

Bila ketetapan Tuhan
Sudah ditetapkan tetaplah sudah
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakan saja ini
Bahawa semua yang terbaik
Tebaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang........

So far aku dah try install kat Toshiba aku, Fujitsu Fazilla semua tak compatible dengan itunes. Try install kat com office tak boleh lah pulak coz kena admin priviliges hehehe. So aku try install dalm com adik aku yang dipinjamkan oleh kakak ku. Haaa lepas download terus jer dapat install. Sekali jer....fuhhh lega aku. Apalagi terus lah bukak "contract" dengan adik aku. Pinjam untuk 2 minggu, then tukar balik masa CNY. Tapi kalo dah syok gune notebook Acer ni. Go on terus jelah heheheh...

Mutiara kata yang Bersesuaian dengan Experience aku kali ini:

"Don't Deny Your Problem & Don't Let Them Deny You" - NHT 2013
(However in order to see the solution/ opportunity you must take your time and slow down just to looking clearly at the problem and the best solution)


No comments: