Jan 2, 2013

Even the small thing can bring you smile....lets hope

Bismillahirahmanirahim...............


Memang terbaik lah 2013 ni, awal-awal lagi hajat aku telah tercapai. Sebenarnya aku teringinlah bebenor nak  merasa "Hokkaido Cake" yang famous itu. Gila punyalah lama aku "kempunan" dari   awal tahun 2011 kot. Apa tak lamanya, kalau orang mengidam dah boleh 2 kali beranak agaknya. Bukan apa, selalunya telan air liur tengok photonya je kot kat "google images". Sebelum ni nyaris-nyaris aku dapat menunaikan hajat aku, bila kawan aku datang melawat bawak (Hokkaido cake) sebagai buah tangan. hmm dia macam tahu-tahu jer aku ni memang "hantu desert".

Tapi masa tu aku terpaksa "postpone" kan hajatku disebabkan aku rasa macam was-was nak makan. Pasal "Bakery shop" tu aku tak berapa sure owner n pekerjanya, packaging pun takde "halal logo", tulisan kat packaging pun tulisan jepun, jadi confirmlah ingredientnya pun tidaklah dapat dipastikan ketika itu. So pikir punya pikir, takpelah nampaknya was-was lebih banyak, jadi lebih baik dielakkan. Memanglah Fuiling & Jeya bertuah hari itu, bukan langkah kanan dah, tapi dah langkah kiri dan kanan sekali. Hmmm dari reaksi muka diorang, memang tahap gaban lah sedapnya....... of course lah, originator "jepung" yang buat ni hehe..

Maka bermulalah episod "Pencarian Hokkaido Cake", dan semenjak hari itu, kalau pergi je mana-mana shopping mall, hidung aku akan cukup sensitif dengan "bakery shop" mana lah tau terjumpa kek tu. Tapi hampeh tak jumpa........

Alhamdullilah, last week aku tetiba terpandang, New promotion King's bakery Hokkaido Cake. Macam tak percaya pulak, macam nak nangis pun ada huhuhu terharu sungguh. Oleh kerana aku baru nak mencuba, jadi aku beli 2 pcs dulu. Kalau sedap beli lagi apa susah. Sebelum makan, belek-belek dulu rupa parasnya (hmmm biasa jer macam cup cake), lepas tu hidu-hidu(hmm biase jer baunya macam kek sponge pandan pun ade). Belek sudah, hidu pun sudah apa lagi ngaplah. Sekali makan.........................Amboi Sedapnya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(juling mataku). Mula-mula nampak macam biasa jer, tapi bila masuk je mulut, tambah lagi bila terkena kat part "filling" tu! rasa macam nak pengsan. Walaupun makan sengsorang, rase macam tersipu-sipu malu pulak hehehe. Omputeh kata "Fall in love at first sight" tapi nampaknya sight kene tukar jadi "first bite" lah...........(sah dah angau aku ni dengan cake ni).

Sebenarnya hajat nak tempek gambar kek tu kat sini. Tapi sedar-sedar dah licin,  tinggal paper  cup yang aku tak bedal.  Maka dengan rasa tak bestnya aku pun ciloklah images "Hokkaido cake" ni dari google (TQ google). Hampir sama jer rupanya... mesti tok guru buat cake ni sama hehee. Ini kalau ayah dapat ni, gerentinya suka....pasal ayah pun sama "hantu kek" dengan aku. Mak pun suka juga tapi kena limit lah hehehe sesekali makan tak aper bukan selalu.Insyaallah next time balik, dapatlah mak ngan ayah merasa kek ni...makan ramai-ramai lagi best! bukan seronok apanya, seronok berebut.
photo google... haaa terliur tengoknya,belum rasa lai

Mood:) Happy giler bila hajat tercapai.....


(Jangan berhenti berharap, tanpa harapan maka tiadalah impian, tiada impian bererti tiadalah kehidupan.......) - NHT2013




No comments: