Dec 15, 2012

Kerana Aku Suka.......

Bismillahirahmanirahim......................

Pendek kata puas hatilah bila dapat jugak menjejakkan kakiku di "BIG BAD WOLF" 2012 di Mines, tahunlepas dengar je cerita orang. Disini ingin diiucapkan jutaan terima kasih pada kawan-kawanku yang sekepala ngan aku.  Bila masuk je dalam "exhibition hall" tu rasa macam tak nak keluar-keluar. Rasa meluap-luap, excited betul kat dalam tu, kiri kanan depan belakang buku. Memang murah dalam range (RM8- RM12), kalau yang mahal sikit dalam range RM20 -RM30 yang lagi mahal selalunya kulit tebal dan buku yang masih hangat dipasaran. Hahaha best giler bila dikelilingi buku, berdebar-debar, siap blushing2 lagi bila tengok buku-buku ni semua. Tambah best lagi bila "outing" dengan kawan yang jarang kita bersama. Satu pengalaman baru bila banyak kawan-kawan yang berlainan personaliti. Sebab setiap individu itu mempunyai personaliti yang sangat "unik". Jadi perhatikanlah dan ambilah sebanyak mana pengajaran. Bukan apa selain daripada buku, peringatan  tentang kehidupan boleh juga daripada individu2 di sekeliling kita. Biar mata sepet tapi mata hati terbuntang luas "melihat". Supaya tidak mudah berputus asa dengan rahmat Allah dan juga sebagai "free warning" kepadaku supaya tidak mudah terpedaya dengan hiasan dan kemewahan dunia sementara. 
Photo cilok dari Instagram kak fazila.... heheh
Depan entrance exhibition hall tu adalah diorang letak 2 biji Lamborghini. Erkkk kalau bawak balik kampung yang hitam ni confirm juling mata orang kampung aku hahaha. Tapi Alhamdulillah Mr. NBX pun dah memuaskan hatiku sekarang ni. Tapi serius En WOLF 1 ni amatlah hensem.... huhuhu
Lamborghini version "big bad wolf" - WOLF
Antara buku yang dibeli heheheh
Buku yang aku suka sebenarnya pelbagai genre, tak kiralah misteri ke seram, comic, history, fantasy, fairy tale, novel dan banyak lagi  semuanya aku layan. Cuma satu jer jenis buku yang aku allergik iaitu "NOVEL CINTA" melayu. Pasal apa? hmmm pasal aku "trauma kot" kalau dulu zaman-zaman buku Alaf21 @ creative mostly novelnya amatlah sedih tahap sadis. Terlampau banyak "dugaan" bukan lagi lepas jatuh ditimpa tangga dah tapi turut juga dilanggar lori hatta dihempap atap rumah jiran sebelah. Erghhhh aku tak tahan kot nak baca cerita macam tu. Rasanya buku novel melayu  terakhir yang aku baca sampai muntah adalah "ombak rindu" lepas tu aku terus STOP baca novel melayu. Kalau karya ahadiat akasha pulak percintaan nya ya ampun!, kompleks sungguh. Bukan lagi "cinta  3 segi" tapi dah sampai "Cinta hexagon" dah  jadinya, poneng kepala eden. Cukup gementar aku dengan novel-novel ini, sebab "percintaan antara makhluk" digambarkan terlalu memeritkan dan hanya mendatangkan penderitaan. Walaupun aku cuba mengatasi trauma ini tapi "cannot go" kot. Tapi sekarang ni, novel cinta melayu era millenium ni terlampau "menggelikan" aku la pulak. Sebab kebanyakkannya over romantik,  "boleh berdarah hidung" baca benda-benda yang romantik ni. So untuk kesihatan aku, jadi "Novel Cinta-Melayu" dikategorikan sebagai (Book allergy) yang masih lagi aku tak jumpa antidote baginya.

Free Gift (bookmark) - for every purchasing hehehe suke.. suke...suke!
Tak mahu membuang masa lagi, buku-buku tu memanggil2 aku mintak dibaca. Apalagi sambung baca "the hobbit" Bilbo baggins sambil makan kudap-kudapan....


" We don't need to wait for someone else to bring us happiness, because happiness is a choice" - So lets start to make our life full of happy things!!! (NHT 2012)


No comments: