Dec 28, 2012

Expecting my new gadget........

Bismillahirahmanirahim...........................


Bulan November & December ni, duit gaji mostly spending pada gadjet-gadget termasuklah yang related dengan  En.NBX. Apa-apa hal, yang urgent dan paling priority mestilah didahulukan. En.NBX punya hal jer 5-6 ratus (breakdown servis, tyre servis, termasuklah saman speedtrap). First time kot setelah hampir 7 tahun bawak kereta, aku kena saman. Macam peribahasa melayu" sepandai pandai tupai melompat, akhirnya  jatuh ke-tanah jua" inikan pulak sebuah kereta confirm jatuh atas tanah. Tapi surat cinta ni dari JPJ, bukan saman PDRM. Kesalahan biasalah had laju, area 80 km/h aku bawak sampai 100km/h makanya RM300 jugaklah yang melayang. Walaupun ramai orang akan tunggu sampai dapat diskaun, barulah bayar. Tapi aku  ni jenis tak suka menangguh, nanti rasa macam aku berhutang lah pulak. 

Hajat nak beli external hard disk ni memang dah lama plan (sebelum raya lagi), tapi asyik pending jer. Dulu dapat hard disk free aku terhempaslah pulak, padan muka aku, sempat pakai 1 tahun jer. Akhirnya aku beli juga External HD (1T) setelah beberapa bulan bersabar. Takpe ini semua kehendak bukan keperluan makanya kena banyak bersabarlah yop!!.

Bila dah dapat, ape lagi teruslah transfer siri games show "Running Man" dari Episode 1-94. Terima kasih kepada adik Nana (Soleha) yang bersusah payah mendownload siri ini. Biasalah TV tak berapa nak Beyond kan jadi takdelah siaran ASTRO Beyond. Nak pi rumah angah tiap-tiap minggu malas la pulak. Aku ni main tibai jer beli - brand WD (Western Digital), ok ke tidak insyaallah OK. Apa-apapun semua HD walaupun "Hard" namanya, namun kalau sekali jatuh maknanya "The End" lah. Mudah-mudahan "Hachiko" akan bersamaku dengan lebih lama..

Western Digital External HD a.k.a "Hachiko"
Tak sabar-sabar menunggu iPOD nano aku sampai, petang semalam order online kat Apple Store. Kalau order terus dari Apple store dapat "free engrave" and free shipping, price product dari apple selalunya sama je kat mana-mana outlet. Mula-mula berkira juga nak beli ke tidak benda alah ni. Sebab kalau tak silap aku dari tahun 2011 kot aku dok memikir pasal benda alah ni. Haha orang dah mimpi sampai ke iPad bagai.....aku baru iPod, Nano pulak tu. Takpe biar lambat asal puas hati, ada bebereapa model lah yang masuk dalam list pilihan aku.

1) iPod nano watch - takde la pulak kat apple store (1st choice pada mulanya)
2) iPod shuffle - heheh simple banget la pulak, radio application takde
3) iPod nano - yeah selected!! application cam dlm photo kat bawah
4) iPod touch (4th?ke 5th generation) - too many application that not so useful for me

Setelah mengambil kira pelbagai aspek, maka aku telah membuat keputusan memilih item No.3. Tapi main reason pemilihan adalah berdasarkan application yang paling useful sekali. Tujuannya pun nak dengar radio, music, videos & fitness application, jadi nilah yang paling bagus dan tak membazir. Yelahkan kalau nak tangkap gambar, dalam h/p pun dah ada. Kalau nak buat kerja, laptop pun dah cukup. 

                      iPod Nano a.k.a "Miss green"  
Apa-apapun, hari ni aku berjaya menghasilkan sarapan pagi yang mengenyangkan lagi kehijau-hijauan......biaselah "mood-hijau sokmo" sebab menunggu Miss greeen...........

Bismillahirahmanirahim.....meh makan.... 
Oblong beef, lettuce, tomato, onion, cheddar cheese yang dikapit dengan wholemeal bread 

No comments: