Nov 1, 2012

Gerakan mencari diperhebatkan

Bismillahirahmanirahim...................


Minggu ini, aku dihujani dengan perkara-perkara berkaitan dengan kucing. Tapi tidak mengapa, apa sahaja yang berkaitan dengan kucing atau yang sewaktu dengannya itu semua menggembirakan aku hehehe. Selang sehari adu balik, seekor kucing yang amatlah comel dan friendly datang ke rumah. Si comel yang berbulu panjang dan hitam likat, tetiba jer bermanjaan kat kaki aku. Yang kelakarnya, tak beri salam terus jer masuk rumah dan terus jer masuk bilik aku minum air, makan makanan meyo, naik atas tilam dan terus landing. Terkejut jugak lah dengan situasi yang serba pantas macam ni.Warna bulu yang hitam pekat dan mata yang "orange gold" memang sebijik macam kucing yang aku impi-impikan. Macam mimpi jadi kenyataan pulak.

Bagi aku kucing hitam sangat "cool" dan "mysterious". Bukan mysterious yang mistik lah, mysterious ni lebih kepada character mereka. Dan disebabkan dia cool lah sangat, maka aku namakan dia "Oreo" pasal hampir dekat dengan "warrior" ;) kuikui. Oreo ni tak mengiow langsung, bisu ke ape tak tau la pulak. Pastu selamba jer buat benda hal dia tak pedulikan si meyo dan boot. Nampak macam "meyo" dan "boot" tak dapat nak buat apa-apa kat dia hahahaha kesian meyo. Selalunya meyo, kalo ada kucing luar masuk, dia lah yang akan berlagak macam tuan rumah. Siap penampar-penampar kepala kawan tu.
Hampir tak dapat nak cam mukanya sebab bulu terlalu panjang  dan gelap hahaha
Walaupun hatiku dah terpaut pada Oreo, yang bukan hak kita tidak sepatutnya kita miliki. Oleh itu aku berazam mencari owner si "Oreo".  Takpe dapat bela sekejap pun jadilah.   Jadi sebagai preventive" action daripada aku lebih jatuh hati pada Oreo. Aku telah menglipat gandakan usaha pencarian "owner"  sebenar Oreo. Dengan harapan dapat menyambungkan kembali jalinan kasih mereka berdua;). Semoga Allah mempertemukan kembali mereka, sebagaimana Adu kembali kepadaku. Amin....... 

Step by step: Gerakan mencari Oreo's owner" :

Sementara gerakan mencari berlangsung, Oreo akan ditempatkan di dalam rumah, dan dijaga bersama-sama kucingku yang lain. Semoga tiada pilih kasih berlaku sepanjang penjagaan ini. 

1. Buat "flyers notice" - Found Cat Unknowm (macam kat bawah ni)
1st time buat camni;) macam detective conan la pulak.......
3. Hantar flyers tu kat security guard kawasan perumahan ni untuk diedar-edarkan pada penduduk setempat
4. Tunggu panggilan (oleh itu phone hendaklah sentiasa dalam keadaan full charged)
5. Bila dah ada orang yang contact, soal siasat dulu orang tu untuk pastikan dia adalah owner yang sebenar. 
6. Setelah dipastikan betul oreo adalah kepunyaan si pemanggil.Boleh diuruskan hal-hal penyerahan.
7. Jika setelah diserahkan kepada orang berkenaan, dan ada pemanggil lain yang mengaku owner. Maka dengan bijaknya aku akan bagi dia contact no. orang yang aku serahkan si Oreo.
8. Segala hal yang terjadi setelah itu adalah urusan actual owner or fake owner.
9. Jika tiada sebarang tuntutan,  secara automatiknya aku mengistiharkan "oreo" berada di bawah jagaan aku 10. Mission will be considered accomplished once Oreo return to its owner or own by me. 

Meriah sungguh rumah aku, housemate pun dah tak tau nak kata ape. Jumlah keseluruhan housemate aku sekarang ni 5 homosapiens and 4 indoor cats and approx. 6 outdoor cats.  Bila dah ada 4 ekor kucing kat dalam rumah, meyo dan boot tak nak keluar bilik, semuanya gara-gara nak berebut tempat tidur atas katil aku. Pagi tadi sedar-sedar semua tidur dengan aku, meyo, boot, dan oreo. Adu pulak tidur dalam cage sebab cirit birit, sorilah adu selagi tak sembuh tak boleh tidur luar cage. Alhamdulilah nampaknya tugas dan tanggungjawab aku sebagai penjaga semakin bertambah, jawabnya kena bangun awal untuk siapkan mereka sebelum pergi kerja. Bersyukur sebab hari aku akan kembali sibuk kerana kalau ada sedikit masa kita akan lebih mendekatkan diri kita Allah. Teramat halus dan Indah setiap pertolongan dan kasih sayang daripada Allah, sekiranya kita merenung setiap perkara yang terjadi dengan akal kita.

No comments: