Nov 19, 2012

Kenapa Berdiam?????

Bismillahirahmanirahim.....................................


Al-fatihah kepada para syuhada yang gugur di bumi palestin. Sesungguhnya islam agama yang benar, indah lagi mendamaikan. Sudah terang lagi bersuluh Israel dan yahudi laknatullah itu yang menggila merebut kekuasaan di dunia dengan rakus sekali. Menggila ingin menjadi bangsa terhebat. Sedangkan dunia yang fana ini hanya sementara. Bergembiralah engkau wahai orang kafir, dengan kehebatan anda sekalian di bumi ini. Tahukah kamu? tiada kekalahan bagi orang mukmin, walaupun tumbang, walaupun badan hunyai tak dapat dikenal pasti, kerana kemenangan sebenar telah siap sedia menanti mereka. Kerana Allah itu Maha Penyayang, pengasih, dan Maha Adil. Kerana setiap janjinya adalah benar, Al-Quran itu benar, hari pembalasan itu benar, syurga & neraka itu benar. 


Mata aku sukar dilelapkan, kerana memikirkan nasib umat islam disana. Bolehkah mereka tidur dengan ledakan bom di celah celah rumah mereka. Tembakan peluru menembusi rumah-rumah mereka. Aku terfikir adakah mereka menantikan bantuan dari negara islam yang lain?  Walaupun aku tidak berada dengan mereka, tetapi aku merasa kecewa,adakah mereka pun merasa kecewa? Pelik dimana perginya "pemerintah-pemerintah" yang mengaku memerintah negara islam. Adakah hanya di mulut sahaja? kalau anda adalah pemerintah-pemerintah negara islam yang menegakkan agama islam, takkan palestin dibiarkan   dibelasah Israel begitu sahaja. Dahulu Bosnia, Afghanistan, Iraq, Rohingya semuanya mengalami nasib yang sama (tiada pembelaan dari negara-negara islam yang lain). Dimana perginya komando-komando, askar-askar yang dilatih bertahun-tahun menghadapi musuh? haaa inilah masanya apabila musuh Allah didepan mata, kenapa mendiamkan diri pula?.

Butakah mereka, tulikah mereka, bacul ke mereka dengan orang kafir itu semua. Seakan-akan menghalalkan  perbuatan Israel terkutuk itu. Alangkah aman jika setiap satu pemerintah negara islam menjalankan pemerintahn sepertimana yang dilakukan oleh Rasullullah s.a.w, Abu Bakar r.a, Umar al-khattab r.a, Uthman al-affan r.a, dan Ali Abi Talib r.a. Tiada perbezaan negara, bangsa kerana setiap umat islam itu bersaudara. Sudah pasti Israel laknatullah itu mengorek tanah dan mengambus diri diorang hidup-hidup, kerana orang mukmin yang sejati tidak takut walau sedikitpun dengan mereka. 

Pada ketika ini, rindunya aku padamu Ya Rasullullah, malunya aku padamu kerana aku hanya mampu berdoa dan meluahkan perasaanku. Sungguh lemah kami sekarang ini Ya Rasullullah, hanya mampu membaca berita kematian saudara kami, hanya mengira bilangan yang gugur, hanya menanti genjatan senjata berlaku. 

Wahai saudaraku disana, sesungguhnya Allah amat, amat, amat dekat dengan kita. Sesungguhnya kesusahan dan keperitan itu adalah ujian dari-Nya. Janganlah takut dengan mereka yang tidak beriman, takutlah hanya kepada Allah. Ingatlah bahawa Allah lah sebaik-baik pelindung bagi kita orang mukmin..

"Hasbunallah wani'mal wakil" - cukuplah Allah menjadi penolong kami, dan Allah lah sebaik-baik pelindung"


Yang benar,
NHT 
(Luahan hati yang sudah tidak terbendung lagi kesedihannya)

No comments: