Nov 28, 2012

Black & Red 2012

Bismillahirahmanirahim.....................

Yoshhh akhirnya dugaan "training session" berakhir hari ni. Penat jugak jadi trainer ni, nak menyampaikan information tu senang tapi nak bagi orang betul-betul paham tu susah. Hmmm ditambah pulak dengan aku yang cakap macam "bullet train"ni kan.  Risau jer diorang tak leh nak "capture". Tapi syukur Alhamdullilah. selama 3 hari ni  semuanya berjalan lancar. Yang paling lega feedback dari participant pun positif belaka. 

Jadi berakhirlah episode keteganganku sebagai "amatur trainer". Dan dapatlah aku memblogkan 1, 2 peristiwa yang berlaku semasa annual dinner company pada 23/11/2012. Sememangnya, inilah 1st annual dinner company sepanjang aku bekerja yang dah nak hampir 7 tahun.  Kali terakhir tahun 2005, itupun attend annual dinner semasa zaman U lah dulu. Nak dijadikan cerita mula-mula rasa takkan terjebaklah dalam masalah pemilihan pakaian mengikut tema ni. Yelah cuba berlagak "cool" kan, makan jer pun pasal baju belakang kira. Tapi selepas dihasut sedikit sebanyak oleh teman-teman rapatku sekalian, maka aku secara tak sengajanya terjebak lah dalam isu2 dinner ni. 

Siap ada red carpet lagi tu; kak azrina & me
Posing punyalah baik tapi mataku sikit punyer sepet, semuanya bahana sebab tak pakai cermin mata. Ingat bintang filem jer boleh posing-posing, kitorang pun boleh. Siap posing pun nak ikut warna belon, baju merah ngan belon hitam, baju hitam dengan belon merah. Tapi cam biasa capture ngan tepon " COKIA" kan , Takde mood nak tangkap lebih-lebih pasal banyak gambar "blur". Perasaan sekarang ni pun membuak-buak nak beli camera DSLR. Tapi "duitnya" je tak berapa nak ada huhuhu.

Perkara yang lain yang oku observe masa dinner tu adalah berkaitan dengan nombor, aku dapati ianya sangat menarik. Nombor yang aku paling suka cam biasalah 23. Dan tarikh dinner ni pun 23/11. Tapi aada lagi yang menarik perhatian aku yang related dengan nombor.

- No.lucky draw aku 1219 dan no.ext office aku 1019 ; dan nak jadi lebih misteri emi pulak dapat no. 1217  dan no.ext office dia 1017.
- Laila dan kak azrina pun dapat no. yang unik; Laila - 1224 & kak Azrina 1242
- No. pemenang utama Ipad tu pulak hampir sama ngan no. aku dapat 1229

Aku pun tak tau tapi kalau pasal nombor, aku sangat peka dan gembira kalau dapat kaitkan nombor-nombor tu dengan kehidupan seharian aku. Hahha contohnya macam nombor no.ext office aku. Mungkin sesetengah orang tak akan ambil pusing pun, atau tak sedar pun. 

Walaupun namanya lucky draw, tapi semua yang hadir dapat hadiah. Walaupun tak dapat hadiah utama Ipad, tapi alhamdullilh dapat juga water jug 9.5L, inner material dia stainless steel lagi heheheh best, boleh bawak camping atau berkelah.
Best group performance: PS & PSN (they deserve it;) due to the team effort
I'm loving it... sesuai bangat dengan eden yang payah nak minum air
Hahah ni x boleh blah.. dpat gak lah award sebab "sporting" lah sgt kat office kan
Alhamdullilah, disebabkan award ni dapatlah eden cover duit tol balik kg, last week. Hehhe almaklumlah  dah akhir bulan gaji tak masuk lai. Bila dapat rezeki terpijak ni sangat bersyukur lah kan hehehhehe. RM50 hinggit pun bernilai tuuuuu...................


No comments: