Apr 17, 2013

"Menu-bermood"

Bismillahirahmanirahim....................................

Dah namanya tekak, macam-macam ragamnya. Lagi-lagi tekak aku ni, sampai aku pun naik heran. Tekak pun ikut mood, kalau datang mood "sup" memanjang lah jawabnya sup. Sup ayam, sup cendawan, sup sayur, sup meatball selalunya "menu-bermood" ni akan berpanjangan selama 1-2 minggu. Antara "menu-bermood" aku yang tersenarai dalam carta heran sperti list dibawah.

  • Bubur nasi - bubur nasi ayam, bubur nasi berdaging, punyelah kreatif siap letak red bean, kacang kuda,dan kacang peas suka hati aku jer nak letak ape. Tapi yang pasti semua yang "bean2" aku suka kecuali mr.bean.
  • Nasi ulam - kalau dah musim nasi ulam sarapan pagi pun aku layan nas ulam....
  • Western food - tak kiralah dari spagetti, macaroni bolognese, ke carbonara ke olio-olio gitu-gitu.
cheese & herb spaghetti;  first class ker? takde judge bolehlah kata heheheh
  • Nasi + lauk-lauk - ada ketika rasa cam nak masak jer...tapi of cozlah nak makan sekali. kalau datang mood ni asam pedas ke rendang ker semua sanggup buat walaupun untuk dinner. Kalau datang "menu-mood" macam ni memang leceh....
  • Roti - takde angin takde ribut tetiba asyik nak makan roti je. Pagi petang siang malam roti. Samapi kepala pun dah bau cam ibu roti...
  • Maggi, bihun, mee, kuew teow - segala jenis mee
  • Sayur - selalunya brokoli+carrot+cendawan+ayam fillet (fried with oyster sauce)... mood chinese lah pulok
Tapi minggu ni mood aku agak sempoi, nasi putih + ayam/ikan goreng + lada,bawang potong letak kicap & limau............addicted dari last week sampai la ni, tak sembuh-sembuh..

Sempoi2 pun, kalau david beckham lalu depan pun boleh tak perasan.....punyelah khusyuk

No comments: