Oct 6, 2012

Sarapan Pagi di Tengahari......................

Bismillahirahmanirahim.......................................

Sarapan Pagi Orang Bujang....memang sempoi, pinggan plastik, 1 cawan kopi &
meja guna storage box ;)

Alhamdullilah.........walaupun dah tengahari, hehehhe sarapan tetap sarapan. Tak ada angin xde ribut tetiba jer tekak nak makan "Breakfast ala Western" lak. Yelah hari-hari makan sarapan melayu (nasi lemak, mee goreng, nasi gorang) nak jugak beralih angin. Simple jer menunya roti gardenia putih, soft boil egg, with baked beans mince meat blackpepper hehehe.

Ingat lagi biler emi tanya, macam mana ko masak baked beans eh? memula aku pelik juga ngan soalan emi ni, mana taknyer baked beans tu dah masak kot dalam tin, so selalunya aku makan terus jelah. Hahaha makan terus ah dari tin, sian manufacturer penat pikir camner nak mengetinkan bendalah itu dan boleh terus makan je.

Baked bean ni memang salah satu kegemaran aku, kalo tengah-tengah malam kebulur, aku bukak je tin ambik sudu terus je ngap heheh memang tekak larong aku ni.Tapi pagi ni, aku saje nak try, macam mana rasenya kalo aku buat benda yang x pernah aku buat dengan baked bean. Aku namakan dia "Baked beans mince meat with Blackpepper". Hmmm sedap jugak, yelah kalo nak compare makan kosong gitu jer. 

Bahan-Bahan yang simple gila.....

1. Baked beans (boleh guna yang light ke cheese ke)
2. Bawang besar cina (dadu kan)
3. Mince meat (heheh guna burger ramli jer)
4. Corn oil (sikit jer coz burger tu pun dah berlemak)
5. Blackpepper (hancurkan)

# ape lai, tumis ah 2,3,4 sampai masak then masukan 1 and perasakan guna blackpepper

wallah siap.... 2 minit jer. Bila makan dengan soft boil egg ngan roti memang mantop. Lagi-lagilah sambil makan sambil berangan, sambil berangan makandepan unggun api diwaktu malam kat Texas,  siap ada kuda n cowboy lagi kuikuikui memang "mantop" ah imaginasi gue.

"Simple is perfect with a pinch of imagination" -NHT 2012

No comments: