Oct 8, 2012

Gensomaden Saiyuki (flashback)

Bismillahirahmanirahim.......

Kali nak entry pasal salah satu favorite anime series yang aku giler satu masa dulu. Masa aku kat tingkatan2 sampailah series ni stop masa aku study degree. Kira inilah anime yang berkonsepkan "martial art serius" pertama aku suka. Kalau macam macam "sailormoon" ker "dragon ball" tu x berapa serius hehehe tahap darjah rendah jer aku tengok.  Nak cerita lebih-lebih pun pasal anime ni pun, aku dah tak berapa hingat, yelah dah lamer kot tak replay. So semalam masa tengah bershopping kat wangsa walk ngan anak2 buah aku, tetiba terpandang kan DVD gensomaden saiyuki complete episode (1-101 end). Ape lai sambar je ah, harga dl RM60. Oklah selalunya stock DVD Bleach aku RM70 untuk 30 episode je kot. So plan nyer nak layan semula anime ni, selain melayan Master chef MY (tengok che'lah) lepas balik kojer.

Gensomaden Saiyuki (1997-2002)
Dalam citer ni, watak yang paling aku suka ialah si Gojyo yang berambut "merah purple". Character die semestinya  sempoi, degil sikit asyik cari pasal jer ngan goku. Sanzo lak lebih kepada lelaki macho, berbudi pekerti dan selalu menjadi pelerai pergaduhan antara gojyo n goku. Hakkai pulak pendiam, bijak and cool (kire nerd ah ni). Gokku sebenarnya watak paling utama, coz die paling kuat, muda, kuat makan dan paling manja ngan sanzo n hakkai ah tapinya. Ingat lagi Ina pun suka citer ni, so aku ngan die memang sekepala ah kalo berbincang pasal citer ni. Watak yang dia suka of coz lah ... Hakkai si nerd yang bijak. Plus pernah dulu dia cakap dia hanya suka orang lelaki yang pakai "cermin mata". Kuikui tapi realitinya dia tersangkut ngan orang x pakai cermin mata pun. Kesian suaminya.......

Below left: Gojyo,Hakkai
Top left: Sanzo, San Gokku

No comments: