Sep 21, 2012

Monolog Diri Di Pagi Hari

Bismillahirahmanirahim......

Sememangnya sudah lumrah manusia, kerap kali kalah dek api kemarahan. Bila aku berada di pihak yang benar salahkah aku menegaskan yang aku di pihak yang benar. Tiada niat untuk membentak apatah lagi memalukan seseorang, tapi bila di katakan aku lalai / cuai dalam melakukan pekerjaan sedangkan ianya bukan tanggunjawab aku. Otak aku tetiba rasa keliru, hati tetiba rasa lemah. 

Ya Allah sesungguhnya Engkaulah yang Maha mengetahui segala sesuatu, bisikan itulah yang selalu muncul dalam benakku setiap kali aku disalah ertikan. Biarkan saja... kata hati kecilku, tak jadi kudis pun tanggapan hamba sesama hamba. Tapi perlukah? atau yang lebih tepat lagi bolehkah? aku bertahan mendiamkan saja dan menerima kesalahan yang tidak aku lakukan?.Sekuat mana bisikan itu berputar2 dalam hati kecilku, namun mulut ku lantas mengucapkan kata-kata dan bukti-bukti yang sememangnya jelas. Jauh sekali aku berniat untuk menuding jari kesilapan orang lain, hanya untuk menghindarkan diri ini dari disalah erti.

Luahkan keluar setiap rasa yang tak best yang ada dalam diri ketika ini. Dari hati kecilku bergerak terus ke otakku diproses menggunakan "processing yang belum mampu dicipta oleh akal manusia sendiri", terus mengalir melalui neuron-neuron ke jejari yang rancak menaip.Akhirnya semua rasa yang bertoksik ini mengalir keluar dari tubuh dan fikiranku dan terkubur di dalam blog ini buat selama-lamanya. 

Saja letak gambar di bawah ini, kenangan masa tingkatan 5 cemerlang di Sek.Men. Seri Mersing 2010. Rindu pulak pada kerusi meja sekolah. Dah lama x susun kerusi bawah meja.

Yang kena prank: Fatt (tgh tido zzzzz...)
                                                                  Dari kiri (depan) : Suhaimi,fizah,Bai,finas,Ct,aku
                                                         Dari kiri (belakang): fizi,mirzat, zul,izwanul,zulhelmi(arwah).

Al-fatihah buat zulhelmi, kawan ku ini telah kembali ke rahmatullah pada 14hb Sept 2012. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan hamba-Nya yang beriman. 

"Begitulah kehidupan kita sebagai hamba-Nya, segala kenangan manis dan pahit akan tinggal kenangan pabila waktu kita di dunia telah berakhir, yang tinggal hanyalah amal dan doa-doa orang yang masih hidup dan menyayangi kita"

No comments: