Sep 24, 2012

Ketulusan Hati

Bismillahirahmanirahim....................


Salah satu lirik lagu yang begitu mendalam maksudnya. bergantung kepada individu dalam memahami intipati lirik lagu nyanyian Anuar Zain. Tapi bagi aku lirik ini boleh membuatkan hati bertambah berkobar-kobar mencari redha-Nya dan merebut kasih-Nya. Dia hanya SATU..... selayaknya kita merebut Kasih-Nya. 

Ku katakan pada Diriku yang kerdil dan penuh Dosa Ini, "Sungguh Aku Ingin Melihat Wajah-Mu, Namun adakah Engkau Ya Rahman Ya Rahim akan Melihat Wajahku dengan penuh keredhaan?" sungguh aku rasa malu kepadamu Ya Allah kerna kasih sayangmu yang melimpah, yang kadangkala aku hanyut memburu cinta duniawi. Kembalikanlah aku pada fitrah dan tujuan sebenarnya aku dilahirkan. Sesungguhnya fitrah itu satu, sedari awal kelahiran ia tidak berubah, hanya kita yang lalai. Sesungguhnya Fitrah Manusia hanya satu Mencintai mu sepenuh jiwa dan raga...


Kesemua makhluk bersujud dan bertasbih kepada-Nya. takut dan berserah diri pada-Nya


Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yang ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu
Selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yg ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku



No comments: