Jun 21, 2012

Sesungguhnya.....

Dengan Nama Allah Yang Maha Penyayang Lagi Maha Pengasih......


Hatiku rasa bergetar apabila Mengingati-mu dan hatiku rasa resah seperti diperhatikan ketika ku lalai atau melengahkan waktu dari mengingati-mu.

Sekiranya ku-tangisi duniaku selame 1 minit ku rasakan kesalan yang amat, hati ku bertambah resah. Tapi sebaliknya, bila ku menangis merindui-mu selama mana pun... ku rase tenang dan dicintai.
Tiada kata untuk ku gambarkan betapa hebatnya rasa itu bilamana merindui dan jatuh cinta pada PENCIPTA.

Semoga aku senantiasa di beri hidayah olehnya, sesunguhhnya tidak mampu aku berdiri dijalan mu yang lurus tanpa hidayah mu, tanpa keredhaan mu, tanpa kasih sayang mu. Dan semoga aku mati didalam keredhaan-Mu, di dalam jihad melawan nafsu dan tipu daya dunia.

Dengan Mu Aku Hidup - (OPICK)

Dengan Mu Aku Hidup,
Dengan mu aku mati,
Hanyalah padamu , hanyalah untukmu hidup kan dijalani,
Padamu ku berserah, padamu ku berpasrah,
Hanyalah padamu, hanyalah untukmu hidup kan dijalani,
Engkau Allah yang Maha Mendengar,
Engkau Allah yang MahaPenyayang,
Engakau yang mengampuni, engkau yang memaafkan,
Engkau Allah.

No comments: